Categorie: Kerstkaarten (pagina 2 van 3)

Wou u ook altijd al weten wat AZG met uw bijdrage doet?

Verkoop kerstkaarten voor bedrijven

Sinds 1999 verkoopt Buromac zakelijke kerstkaarten ten voordele van Artsen Zonder Grenzen.
Per verkochte kerstkaart wordt een bijdrage van € 0,20 aan Artsen Zonder Grenzen geschonken.
Zo kon met de hulp van talrijke bedrijven over de jaren heen al bijna 1 miljoen euro overgemaakt worden!
Een heel mooi bedrag waar AZG al veel projecten mee heeft kunnen verwezenlijken.
Maar wat houden die projecten nu concreet in?

  

 

 

 

Realisaties AZG

Artsen Zonder Grenzen verleent medische hulp overal waar en wanneer dit nodig is. Zij reageren snel op noodsituaties.
Hun financiële middelen zetten ze maximaal in voor hulpverlening op het terrein.

Dit realiseerde AZG met de totale bijdrage van € 988.560:

AZG verdeelde..

  • 1.000 opvouwbare jerrycans voor het transporteren en opslaan van drinkwater (€ 3.070)
  • 10.000 behandelde muggennetten om steken te voorkomen van muggen die malaria verspreiden (€ 42.300)

AZG vaccineerde..

  • 130.000 patiënten tegen de mazelen (€ 40.300)

AZG behandelde..

  • 5.000 ondervoede kinderen gedurende 50 dagen (€ 202.500)
  • 7.000 cholerapatiënten (€ 98.560)
  • 8.500 kinderen levenslang tegen longontsteking (€ 74.375)
  • 10.000 kinderen tegen malaria, inclusief voedingssupplementen voor 3 weken om ondervoeding tegen te gaan (€ 210.000)
  • behandelde 100.000 patiënten met luchtwegeninfecties (€ 101.000)

AZG stuurde..

  • 50 bedden voor de afdeling verloskunde (€ 7.066)

AZG kocht..

  • 10 koudeketen modules voor vaccinaties (€ 52.651)
  • kalmerende- en verdovingsmiddelen voor 9.000 gewonden (€ 46.800)
  • medicijnen en medisch materiaal voor 200 keizersnedes (prijs per keizersnede € 47)

U ziet, uw bijdrage kan mensenlevens redden! Bent u ook nieuwsgierig naar de nieuwe collectie zakelijke kerstkaarten?
Neem snel een kijkje op onze website  en steun Artsen Zonder Grenzen.

 

Dé trends voor kerstkaarten 2017-2018

Zijn jullie nog op zoek naar de ideale kerstkaart voor 2018? Wil je graag een indruk nalaten op jouw klanten of leveranciers met de perfecte kerstkaart en een leuke kerstboodschap?

Een kerstkaart of nieuwjaarskaart geeft je de kans om jezelf als bedrijf nog eens te tonen aan je klanten en leveranciers. Je laat weten dat jouw bedrijf nog steeds klaarstaat voor hen zonder jezelf op te dringen.

Wij helpen je dan ook graag op weg met deze huidige 5 trends.

Stijlvol klassiek

De kerstkaarten met presentatie van het bedrijfslogo zijn ieder jaar een schot in de roos! Er is een ruim aanbod van deze kaarten beschikbaar waardoor je gerust het kleur van je kaart kan afstemmen op jouw logo. Jouw logo wordt in de kijker gezet en valt onmiddellijk op van zodra de ontvanger deze kaart uit de omslag haalt. De beste manier om jouw bedrijf extra in de kijker te zetten !

847.016

Shine and sparkle

De wenskaarten met folie doen het ieder jaar beter en beter. Folie geeft een extra dimensie aan de kaart zonder ‘over the top’ te gaan. Nieuwjaarskaarten met folie geven een elegante, maar toch trendy indruk van je bedrijf. Dankzij de kerstkaart met folie accent toon je je klanten dat je mee bent met de laatste trends.

867.090

Shine and sparkle is dan ook het nieuw moto voor 2018! Kaarten met kerstbomen in glitterfolie zijn een nieuwe trend dit jaar.

Kalenderkaart

Ook dit jaar schitteren we terug met onze originele kalenderkaarten! Ga voor de originele nieuwjaarskaart in stylopotvorm of voor de driehoekige kalenderkaart met verschuifbaar accent. Hiermee kan je de huidige maand aanduiden. De confetti geeft deze kaart een leuk accent.

Kerstkaarten met leuke quotes

Hou je het liever wat luchtig en plezierig? Dan kan je opteren voor een kerstkaart met leuke print of quote. Er zijn verschillende mogelijkheden die helemaal van toepassing kunnen zijn op jouw bedrijf zoals ‘Let’s rock in the New Year ‘of ‘Ook in het nieuwe jaar zijn we één en al oor’. Laat je inspireren door onze trendy quotes!

Kerstkaart 867.006

Kleurrijke kaarten

Ben je toch eerder op zoek naar een meer kleurrijke kaart? Dan zijn de kaarten met verfspetters of regenboogkleuren net wat je zoekt. Het is bewezen dat kleuren mensen vrolijk en goed gezind maken. Dus waar wacht je nog op!

847.064

Hopelijk hebben deze trends je wat op weg geholpen en wij wensen je veel succes in de zoektocht naar de perfecte kerstkaart voor jouw bedrijf!

Artsen Zonder Grenzen draagt hospitaal over in Nairobi (Kenia)

Medische zorg in de sloppenwijk van Kibera

De 240.000 inwoners van Kibera, de grootste sloppenwijk van Nairobi, hebben toegang tot uitgebreide medische zorg in een kliniek die door Artsen Zonder Grenzen wordt gerund. De kliniek levert standaard gezondheidszorg en veilige bevallingen. Ze behandelt daarnaast ook mensen met hiv/aids, tuberculose en niet-overdraagbare aandoeningen. In het voorbije jaar verleende AZG in Kibera medische zorg aan 176.415 mensen.

 

 

 

 

 

Het Kibera ziekenhuis in Nairobi

 Overdracht ziekenhuizen aan de lokale gemeenschap

In de voorbije twee jaar heeft de Keniaanse overheid gezondheidszorg en de behandeling van het hiv-virus toegankelijker gemaakt in Kibera.  Artsen Zonder Grenzen draagt daarom het beheer van de twee ziekenhuizen weer over aan de plaatselijke gemeenschap in nauw overleg. In juni werd de kraamafdeling, waar per maand tweehonderd baby’s worden geboren, met succes overgedragen aan de overheid. De overdracht van de andere afdelingen gebeurde stap voor stap en is sinds begin juli volledig voltooid.

 

 

 

 

 

Links: Patiënten in de wachtzaal van het ziekenhuis in Kibera
Rechts: De apotheek in het ziekenhuis van Kibera

 Inleefreis Kenia

In 2015 bezochten Jan Jonckheere, gedelegeerd bestuurder van Buromac en Philippe Matthys, partnership coördinator bij Artsen Zonder Grenzen, verschillende klinieken in Nairobi. Eén van de klinieken was het hospitaal in Kibera. Een beklijvende ervaring! Lees hier het volledige verslag van deze reis.
Uitgeverij Buromac is al meer dan 10 jaar corporate partner van Artsen Zonder Grenzen.  Met de aankoop van kerstkaarten en kalenders kunnen bedrijven Artsen Zonder Grenzen steunen. Per verkochte kerstkaart of kalender wordt € 0,20 overgemaakt aan dit goede doel.
Vanaf september is de nieuwe kerstcollectie terug online te vinden!

 

 

 

 

 

Jan Jonckheere, gedelegeerd bestuurder van Buromac,  voor de sloppenwijken van Kibera

De rol van de kerstkaart sinds het jaar 2000

De rol van de kerstkaart heeft sinds de eeuwwissel  een heuse (r)evolutie doorgemaakt. Ook al  tweeten, app’en en skypen we er vrolijk op los, toch heeft de kerstkaart haar charme bijlange nog niet verloren. Meer nog, de waarde van een wenskaart wordt voor een bedrijf anno 2019 terug belangrijker. De kerstkaart wordt een uiting van waardering naar je zakenrelaties toe. We kunnen het zelfs voorzichtig een belangrijk marketingmiddel noemen.
We zetten even de evolutie sinds het jaar 2000 even op een rijtje.

 2000 – 2004: Relaties onderhouden met een kerstkaart

De stijl van de kerstkaarten was rond het jaar 2000 eerder klassiek. De kerstkleuren zoals kerstgroen, rood en goud waren toppers. Een rode nieuwjaarskaart met een stijlvolle kerstboom sprong er toen uit. Alle kaarten waren luxe afgewerkt met goud- en zilverfolie.  Bedrijven gingen massaal klanten benaderen op het einde van het jaar met hun kerstwensen.

Warmrode zakelijke nieuwjaarskaart met zilveren 19 (ref. 848.060)

2005 – 2010: Indruk maken dankzij een kerstkaart

Enkele jaren later groeide de kerstcollectie uit tot een trendy collectie met kaarten in zwart papier of zilver. Er werd ook geëxperimenteerd met kleur: fluokleuren en zomerse kleuren waren geen uitzondering. De papiersoorten zelf ondergingen ook een metamorfose. Structuurpapier met krokostructuur en soft-touch special effects mochten niet ontbreken. Er werd ook al eens geëxperimenteerd met leuke slogans en foto’s.
Toch bleven de kaarten hun ware ‘aard’ niet verloochenen. Ook al kregen we een heuse economische crisis te verwerken, een warme kerstwens uitsturen aan zakenrelaties bleef voor bedrijven belangrijk.

Wenskaart met donkerblauwe kerstbal

Wenskaart met donkerblauwe kerstbal (ref.
847.062)

Vandaag: Communiceren

Vandaag de dag hebben kerstkaarten ook een multifunctioneel karakter. Naast een kerstboodschap uitdragen, wordt de kerstkaart ook een handig communicatie instrument.  De huisstijl, de branche en het imago van het bedrijf bepalen mee de keuze voor een bepaalde kaart. Het bedrijf kan kiezen voor een originele slogan op de kerstkaart om zo een ludieke indruk na te laten bij haar klanten. Wat dacht u van een zakelijke kerstkaart waarbij uw logo het hele jaar door zichtbaar is bij uw relaties?
Verder is het ook mogelijk om met onze kerstkaarten een goed doel te steunen. Met een kerstkaart ten voordele van Artsen Zonder Grenzen laat uw bedrijf een positieve indruk na.

Zakelijke nieuwjaarskaart Stronger together! (ref.
848.009)

 

De stijl van de kerstkaarten mag dan al wat moderner geworden zijn, uiteindelijk blijft de boodschap nog steeds dezelfde. Zakenrelaties  bedanken voor de fijne samenwerking en een gelukkig Nieuwjaar toewensen. Voeg daarbij nog een leuke twist en jouw kerstkaart zal zeker opvallen bij je relaties!

Expert aan het woord: de ontwerper van kerstkaarten

Heeft jouw bedrijf al leuke kerstkaarten uitgekozen om te versturen aan haar zakenpartners? Ongetwijfeld kies je voor een originele kerstkaart die past bij de bedrijfscultuur.  Kies je voor kleur of juist heel sober? Met een bijzondere slogan of een stijlvolle foto? Maak je keuze uit de grote collectie kerstkaarten.
Heb je je ook altijd al afgevraagd hoe zo’n kerstkaarten collectie tot stand komt? Dan onthullen we hier voor jou alle weetjes!
We gingen te rade bij een expert, de ontwerper van kerstkaarten.

1. Trends spotten

Tijdens de kerstdagen gaat de ontwerper op stap. De kerstsfeer opsnuiven in de winkelstraten van grote steden, op beurzen en op kersthappenings. Ook de trends in interieur en kledij worden bekeken. Het resultaat van al dat ‘opzoeken’ is een moodboard. Het bord bevat foto’s en impressies. De ontwerper groepeert verschillende stijlen . Deze kunnen later de thema’s vormen van de kerstkaarten.

Christmas Reindeer on wooden background in scandinavian style

2. Out of the box

Niets is leuker dan eens verder te gaan denken dan we gewoon zijn. Want geen enkel hersenspinsel is fout of misplaatst tijdens deze brainstormsessie. Welke originele creaties kunnen we uitproberen? Welke zaken mogen we niet over het hoofd zien? Wat vraagt de markt en hoe spelen we hier op in? De ontwerper vormt ideeën en zal deze in de volgende stap vertalen in een leuke kerstkaart.

3. Creatie

Yes, nu kan het ontwerpen eindelijk echt starten! De ontwerper gaat nu tekeningen en schetsen maken. Het vertrekpunt van een leuke kerstkaart kan een originele slogan, een passende foto of een mooie papiersoort zijn. De verschillende elementen worden samengebracht en uitgewerkt. In deze fase worden heel wat kerstkaarten ontworpen waarvan slechts een deel wordt weerhouden.

 foto Micheline

  4. The making of

De basisontwerpen van de kerstkaarten zijn afgewerkt. Nu volgt de productie en verdere verfijning van de kerstkaart. Welke ontwerpen worden in de kerstkaarten collectie opgenomen? Op welke papiersoort wordt het ontwerp gedrukt? Welke afwerking zal de kaart doen schitteren? Wat dacht u van zilverfolie, glitterfolie of vernis? Zelfs een uitkap of preeg behoort tot de mogelijkheden.

846051

5. Verkopen!

Oef! Na 7 maanden doorlooptijd zijn de kerstkaarten net op tijd klaar. De verkoop kan starten!

Ik wens je alvast veel plezier bij het uitzoeken van de perfecte kerstkaart!

Dé trends voor kerstkaarten 2016/2017

Kerst, volgens een heleboel mensen dé mooiste tijd van het jaar! Denk maar aan heerlijk eten, gezellig samenzijn, open haard, kaarsjes, kerstboom, cadeautjes en natuurlijk  kerstkaarten!  Want iemand een mooie kerst wensen is toch wel het leukste met een echte kerstkaart. Maar welke kerstkaart moet je dit jaar versturen? Er is namelijk zoveel keus.. Daarom hebben we hieronder de 3 leuke trends om je alvast wat inspiratie te geven:

Kerstkaarten met bedrijfslogo.

Een hele persoonlijke kerstkaart is een kerstkaart met logo. Het kaartje heeft de uitstraling van een stijlvolle zakelijke kerstkaart, maar is persoonlijk gemaakt door het logo van je bedrijf en de persoonlijke kerstgroet. Het leuke aan kerstkaarten met bedrijfslogo is dat je eindeloos kan combineren. Denk maar aan logo in kleur of niet, tekst in kleur, standaard teksten of misschien wel een eigen tekst. Kortom een kaart met een stijlvolle, zakelijke en toch ook persoonlijke uitstraling!

LOGOKAART

 

Kalenderkaarten

 

Helemaal leuk, onze kalenderkaarten. Ze zijn niet alleen leuk en origineel om te zien, maar ook nog eens super handig. Zo kan je in 1 oogopslag zien op welke dag bijvoorbeeld 13 augustus valt, maar je kan er eventueel ook belangrijke datums op aanduiden voor komend jaar. En met deze handige kalenderkaart sta je niet alleen in de kerstperiode in de kijker.. maar zelfs in heel 2017!

846120

 

Eco kerstkaarten.

 

Heel populair en geliefd zijn onze eco kerstkaarten.  Deze kerstkaarten vallen direct op en hebben toch een hele modieuze, zachte en stijlvolle uitstraling. Echt een kaart die helemaal past bij de tijd van nu. Want door de verschillende modellen en leuke opvallende lettertypes is er voor ieder bedrijf wel wat wils te vinden.

KRAFTKAART

Dus welke kerstkaart kies jij?

 

 

Maak indruk met internationale kerstkaarten

Maak indruk met internationale kerstkaarten

Kerstwensen in alle talen

Internationale wensen

Próspero año nuevo! Gutes neues Jahr! Felice anno nuovo!
Wij Vlamingen zijn van alle markten thuis, echte wereldburgers. Op vakantie halen we steevast ons beste Frans of Duits boven. “Dos cervezas por favor”, krijgen we moeiteloos gezegd. We schrikken er niet voor terug om met onze talenkennis uit te pakken. En daar mogen we terecht fier op zijn.

 

 

 

Ook voor het versturen van uw kerstwensen trekt u best de internationale kaart. Kies voor internationale kerstkaarten die aansluiten bij de stijl en het kleur van uw bedrijfslogo. Eén enkele kaart die u naar al uw contacten stuurt. Uniformiteit troef. Uiteraard met een persoonlijke boodschap op de binnenzijde, in de taal van de ontvanger.

Kerstkaart voor bedrijven met wereldkaart

Zakelijke kerstkaart met wereldkaart

 

Buromac is al jaren dé referentie op het vlak van kerstkaarten voor bedrijven. In onze collecties vindt u steevast kwalitatieve internationale kerstkaarten die uw klanten zeker zullen smaken. Bovendien toont u met de aankoop van uw kerstkaart uw goed hart. Per kaart wordt immers een vast bedrag doorgestort naar Artsen Zonder Grenzen. Een bewijs van uw engagement en solidariteit!

Kaart met internationale kerstwensen

Kerstkaart met internationale wensen

Zakelijke kerstkaart voor bedrijven

Internationale zakelijke kerstkaart

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Stap mee in het digitale tijdperk en wens uw klanten het beste voor het nieuwe jaar met een flashy e-card. Bij Buromac vindt u een collectie e-cards die u, voorzien van een persoonlijke tekst en uw logo, naar al uw contacten stuurt. De originele animatie en frisse kleuren zorgen ervoor dat uw boodschap zeker gelezen wordt! Vindt u uw gading niet in ons ruim assortiment? Dan gaan onze specialisten aan het werk voor een e-card op maat van uw bedrijf. U kiest het beeld, de kleuren en de animatie, en wij doen de rest.

 

Goede voornemens 2019

Met deze tips worden goede voornemens echt gehaald !

In 2019 ga ik… afvallen, stoppen met roken, meer bewegen, minder piekeren, mijn leven beter organiseren, meer van het leven genieten… Aan goede voornemens geen gebrek nu het jaar op z’n einde loopt.

Het klinkt ook allemaal zo simpel, die eerste dag van januari. De volgende 365 dagen zijn echter een stuk moeilijker.  Want de meeste goede voornemens, die vragen enorme aanpassingen in je dagelijkse leven. Na enkele dagen of enkele weken verval je weer in je oude gewoontes… en kan je het jaar nadien van vooraf aan beginnen.

Wil je in 2019 met succes werk maken van je goede voornemens, je doelen waarmaken en trots zijn op jezelf, dan helpen deze vijf tips je zeker op weg !

voornemens1

  1. Van uitstel komt afstel

    ‘Morgen begin ik eraan’… klinkt het je bekend in de oren? En morgen vind je ongetwijfeld weer een andere goede reden om die voornemens nog een dagje langer uit te stellen.
    Genoeg getalmd, vandaag is dé ideale dag om er meteen werk van te maken.

  1. Klein beginnen is winnen

    Rome is ook niet op één dag gebouwd. Dit jaar geen vijf halve voornemens, maar één goed voornemen waarvoor je voor de volle 100 % gaat. Veranker dit voornemen in je leven, maak er een routine van… en begin pas daarna aan een volgend project.

  1. Step by step

    ‘Dit jaar ga ik twaalf kilo afvallen’ klinkt nogal overweldigend. ‘Elke maand een kilootje’ geeft veel minder druk. Deel je goede voornemen op in kleine, concrete tussendoelen – wedden dat je het zo veel makkelijker volhoudt? Per slot van rekening maken vele kleintjes één grote!

  1. Een duwtje in de rug doet wonderen

    Noteer je belofte en help jezelf regelmatig hieraan te herinneren. Een post-it op de deur van je koelkast of op de badkamerspiegel, een herinnering in je computer… alle strategische plaatsen zijn goed om je doel nooit meer uit het oog te verliezen.Nog wat extra motivatie nodig? Wees gul in het delen van je goede voornemen: schakel vrienden, familie, collega’s in om je te motiveren of investeer in een externe coach. Met al die extra ogen op jou gericht, kan je niet anders dan slagen, toch?

  1. Last but not least…

    Je tussendoel gehaald? Of beter nog, de eindmeet? Schreeuw het uit, deel je vreugde…en vergeet vooral niet jezelf te belonen…een stuk chocoladecake,  iemand? voornemens2

Plan je kerstkaarten: 3 tips om de kerstrush te overleven

No stress voor uw kerstkaarten

Het einde van het jaar is in zicht en ook bij uw bedrijf zal de eindejaarsspurt wellicht ingezet zijn. We hollen van hot naar her voor die belangrijke deadline, dat objectief dat nog moet gehaald worden, die voorraad die moet worden aangevuld, enzovoort.
En net in die periode, moeten we dan ook nog eens denken aan onze zakelijke kerstkaarten!

Hierbij enkele tips om het versturen van kerstkaarten voor uw bedrijf tot een positief einde te brengen:

Geen kerstkaarten stress dit jaar!

TIP 1: timing

Uiteraard kunt u uw kerstkaarten niet versturen in de zomer. Maar u kunt wel stilaan de voorbereidingen treffen. De beslissing om kerstkaarten aan uw zakenrelaties te versturen, is al gevallen. Mooi! Nu kunt u verder bekijken wanneer u het best uw zakelijke wensen verstuurt. U kunt opteren om de kerstkaarten voor de kerstvakantie uit te sturen of misschien zendt u liever uw nieuwjaarswensen in januari? Het effect zal ongetwijfeld het grootst zijn als uw kerstwensen voor de feestdagen bij de klanten zijn.

TIP 2: professioneel

Ontbreekt u de tijd om een grafisch bureau in te schakelen voor het ontwerp van uw originele bedrijfskerstkaart? Wat dacht u van een grafische uitgeverij die gespecialiseerd is in het produceren van kerstkaarten? Een bedrijf zoals Buromac kan kerstkaarten van hoogstaande kwaliteit afleveren. Bovendien geniet u van de beste prijs-kwaliteitverhouding.

TIP 3: klaar!

Kies voor een kerstkaart uit een catalogus en geniet van de expertise van een professionele uitgeverij zoals Buromac. Of u nu een klassieke kerstkaart met een kersttafereel verkiest of u gaat voor een trendy look met een strakke trendy wenskaart? Zorg er vooral voor dat uw zakelijke kerstkaarten passen bij het imago van uw bedrijf. Uw zakenrelaties moeten zich gewaardeerd voelen bij het ontvangen van uw kerstkaart. Geef uw kerstkaart ten slotte een persoonlijke touch door er een leuke tekst aan toe te voegen.

Kortom, een goede voorbereiding en wat professionele hulp doet wonderen! Alvast veel plezier bij het kiezen van uw kerstkaarten!

Kerstkaart met Happy Holidays

3 tips voor een fantastische nieuwjaarsdrink op het werk.

De eindejaarsperiode is traditioneel hét moment om samen met de collega’s te klinken op het nieuwe jaar. Het is dan ook de ideale gelegenheid om op een informele manier wat bij te praten. Een nieuwjaarsdrink op het werk blijft populair. In drie op de vier bedrijven wordt er een drink georganiseerd. We geven je alvast graag 3 gouden tips mee voor een geslaagd feest.

Christmas party cheerful friends at having drink and fun

Tip 1: De uitnodiging voor de nieuwjaarsdrink

Hoe meer zielen, hoe meer vreugd… En dit geldt natuurlijk ook voor een nieuwjaarsdrink! Wil je zoveel mogelijk collega’s overtuigen om erbij te zijn? Zorg dan voor een leuke uitnodiging die je via mail verspreidt of hang ze uit in de verschillende afdelingen. Een hoge opkomst gegarandeerd!

Tip 2: Wil je sfeer? Ga dan voor een verrassend thema!

Maak je feest uniek en werk rond een thema. Een leuk thema is een echte ijsbreker en je vermijdt een stijve bedoening. Een winterse barbecue met gluhwein, een Spaanse avond met paella en tapas of een feest in het teken van één kleur? Alles kan! Laat je verbeelding de vrije loop en roep de hulp in van enkele collega’s. Vele handen maken immers licht werk.

Nieuwjaarsdrink op het werk

Tip 3: Let op… blijf professioneel en laat je niet (helemaal) gaan.

Een glas bubbels of een lekker glaasje wijn kunnen natuurlijk niet ontbreken. Maar geniet met mate. Zeker op een bedrijfsfeest is het belangrijk het drankgebruik te beperken. Niets vervelender dan de volgende dag met schaamrood op de wangen te moeten vernemen dat je over de schreef bent gegaan. Zowel naar je collega’s als je werkgever maakt dit geen goede indruk.
Wil je het feest alcoholvrij houden? Dat kan natuurlijk ook. Op het web vind je vast een leuk recept voor een alcoholvrije cocktail.

Oudere berichten Nieuwere berichten